PHP error [Warning]
PHP Σφάλμα [Warning]
PHP Σφάλμα [Warning]
Τα πεμπτάκια διαβάζουν, ζωγραφίζουν, παίζουν, δημιουργούν - 2017-2018
Αρχική arrow Δραστηριότητες arrow Τα πεμπτάκια διαβάζουν, ζωγραφίζουν, παίζουν, δημιουργούν

Τα πεμπτάκια διαβάζουν, ζωγραφίζουν, παίζουν, δημιουργούν

Τα πεμπτάκια διαβάζουν, ζωγραφίζουν, παίζουν, δημιουργούν.

«Μόνο αν καταφέρουμε να διατηρήσουμε τον καλλιτέχνη μέσα στο παιδί, μόνο αν τονώσουμε τη φαντασία και καλλιεργήσουμε τη δημιουργικότητά του, μόνο αν το μάθουμε, αντί να υπηρετεί, να υπερβαίνει την πραγματικότητα, και πιο πολύ από “γιατί;” να ρωτάει “γιατί όχι;” έχουμε ελπίδα να αποφύγουμε τη στασιμότητα, την αδράνεια και την κοινωνική αποτελμάτωση.»

Ευγένιος Τριβιζάς


Ένα σχέδιο δράσης με σκοπό την προώθηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας πραγματοποιήθηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε τάξης τη φετινή χρονιά. Είχε διάρκεια εφτά διδακτικών ωρών και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας.


Α Φάση: «Γίνομαι παρουσιαστής και αναγνώστης-γνωρίζω μεγάλα έργα της λογοτεχνίας με όχημα την παραμυθιακή αφήγηση».

Κατά την πρώτη φάση οι μαθητές αρχικά παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης το αγαπημένο τους βιβλίο και λειτούργησε ως διαμεσολαβητική για τη γνωριμία των παιδιών με τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα του Βιτσέντζου Κορνάρου.

«Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα…σήμερα!»

Μία δίωρη διδασκαλία του Ερωτόκριτου του Βιτσέντζου Κορνάρου σε παραμυθιακή αφήγηση ήταν αφορμή για να φανταστούμε πώς θα μπορούσαν να είναι και πώς ζουν σήμερα οι δύο πρωταγωνιστές του έργου.

Β Φάση : «Δημιουργώντας το προσκήνιο και παρασκήνιο»

Χωρισμένοι σε ομάδες αξιοποιήσαμε από ένα καφάσι για να φτιάξουμε ένα σκηνικό και έναν ήρωα. Έπειτα παρουσιάσαμε στην τάξη την ομαδική μας εργασία και σπίτι γίναμε μικροί «σκηνογράφοι», γράφοντας το σενάριο που εκτυλίσσεται με σκηνή το καφάσι μας!

Γ Φάση: «Παίζω, σκηνοθετώ, ζωγραφίζω και… Γράφω στο προαύλιο»

Οι ομάδες κλήθηκαν να ανακαλύψουν στο προαύλιο του σχολείου τους την αγαπημένη τους «γωνία» και αφού απάντησαν στα «γλωσσικά αινίγματα» του ομαδικού τους φύλλου εργασίας, έπαιξαν παντομίμα με έννοιες και ήρθαν σε επαφή πλέον μέσω του παιχνιδιού με κανόνες μορφής του γραπτού τους λόγου. Η τελική δραστηριότητα προέκυψε κυρίως από την αυτενέργεια των μαθητών, καθώς εξέφρασαν με θέρμη την επιθυμία να κατασκευάσουν τα δικά τους παιχνίδια , τα οποία και έπαιξαν με τους συμμαθητές τους.



Στα παρακάτω link παρουσιάζονται δείγματα από τις εργασίες των παιδιών:

https://padlet.com/sofiakiem/uapv0rp4xzub

https://padlet.com/sofiakiem/36o6qr7kd0bj

Powered by Elxis - Open Source CMS.
Copyright (C) 2006-2019 Elxis.org. All rights reserved.